Kayoot - Home    
 
 
 

Diensten / strategische marketingplanning

Pagina achteruit Pagina vooruit
 
 

Strategische marketingplanning

Aspecten van strategische marketingplanning worden opnieuw bekeken. Kiest men voor nieuwe strategische activiteiten dan gelden nieuwe regels. Welke positie wil men hierbij innemen, zijn er andere ontwikkelingsrichtingen en waar bevindt de concurrentie zich. Naast de strategische marketingplanning worden de marketinginstrumenten beoordeeld.

Ondernemingsdoelstellingen, doelgroep, product, vestigingsplaats, prijs, promotie, personeel. Per categorie afzonderlijk of als totaal marketingplan gericht op aanbevelingen tot verandering – verbetering. Deze aspecten worden als zodanig vertaald dat ze duidelijk toepasbaar zijn binnen de huidige organisatie.

U kunt hierbij denken aan aspecten die betrekking hebben op de dagelijkse organisatie zoals: geen consequent mailingbeleid op basis van jaarplannen, personeelszaken, vakanties, uitstapjes, jubileum, etc.

Ondernemingsdoelstellingen
Wat wil de onderneming nu en in de toekomst bereiken?
Waar willen wij als bedrijf naartoe werken om ons te profileren in de markt?



Doelgroep
Is onze huidige doelgroep nog up to date?
Zijn er nieuwe doelgroepen die interessant kunnen worden voor ons bedrijf?


Product
Heeft u een nieuw product dat geïntroduceerd moet worden?
Wilt u uw producten of diensten uitbreiden?


Vestigingsplaats
Bent u op zoek naar een nieuwe vestiging / locatie?
Wilt u uitbreiden?
Kunnen we ons geografisch verzorgingsgebied niet uitbreiden / inkrimpen?


Prijs
Klopt u prijs / kwaliteit verhouding nog?
Moeten er wijzigingen worden doorgevoerd?


Promotie / reclame
Werkt u al met een reclame budget en heeft u hiervoor een promotieplan?
Misschien zijn er andere zaken mogelijk? Mailingen, open dagen, beurzen, bedrijfsbezoeken.


Personeel
Hoeveel personeel heeft u nodig?
Is het personeelsbestand in orde? Opleidingen, groeiprofielen, vakantiedagen, pensioenen.
Waar halen wij in de toekomst ons personeel vandaan?

U ziet er zijn nog tal van zaken die op een andere manier vertaald kunnen worden tot bruikbare kengetallen. Door het uitbesteden van enkele van deze werkzaamheden krijgt u de mogelijkheid om u nog beter te richten op uw kerntaken op het gebied van sport en recreatie.

 
     
  © Copyrights 2004 Kayoot BV | Disclaimer  
     
Home  
Diensten  
strategische marketingplanning  
exploitatie en beheer  
privatisering  
concrete produkten  
Werkwijze  
Over Kayoot  
Referenties  
Contact  
     
  Roermondsestraat 55  
  5912 AJ Venlo  
  t: 077 473 9790  
  f: 077 473 9791  
  kayoot@kayoot.nl  
  www.kayoot.nl